Eigenaar 010 Multiclean
Al vanaf een jonge leeftijd leerde ik de schoonmaak branche kennen, zowel mijn opa als mijn vader hebben voor mij een eigen Schoonmaakbedrijf/Glazenwasserij gehad.
Ik merkte al snel dat ik de branche interessant vond en leerde al snel de fijne kneepjes van het vak, het begon bij het vegen en dweilen van portieken daarna het leren zemen van ramen als snel ging dit over op het echte werk als 15 jarige jongen leerde ik hoe je met een hete hogedruk en div. middelen graffiti van gevels kon verwijderen en hoe je een vloer moest strippen en daarna in de wax moest zetten.
Na enige tijd kwam het klant contact en het onderhouden van zakelijke relaties, hoe moest dit en hoe hou je een klant tevreden en kan je hun behoeftes voldoen. Na een ruime tijd bij mijn vader in de leer te zijn geweest ben ik bij div. bedrijven gaan werken om meer kennis op te doen en ook de ervaring op te doen hoe het is om te klimmen in een bedrijf.
Met jeukende handen werkte ik 5 a 6 dagen per week in de glazenwasserij, ik wilde dit ook, ik besloot in 2017 op 25 jarige leeftijd voor mijzelf te beginnen. Het begon kleinschalig ik bouwde een wijk op en zeemde hier elke maand de ramen, dit was niet genoeg. Ik dacht bij mijzelf, ik wil groeien. Ik besloot div. VvE's en woningcorporaties aan te schrijven en deelde mijn kennis en ervaring met hen. Al snel bleek dit een totaal nieuwe wereld te openen.
Iik ging op gesprek bij mannen in pakken en dure luxe auto's. Dit was spannend, wat moesten ze denken? weer zo'n jochie die met de grote jongens mee wilt doen. Want zo werkt het toch? een zelfstandig ondernemer tussen de grote jongens de grote bedrijven met meer dan 500 man in dienst? Al snel bleek mijn ervaring in klant contact zijn vruchten af te werpen, de eerste klussen kwamen binnen, zo ook de eerste resultaten en feedbacks.
Ik weet nog goed dat ik een mailtje kreeg "Angelo... Jij bent de afgelopen maand elke week langsgeweest bij onze VvE waar wij de afgelopen 3jaar 8 verschillende schoonmaakbedrijven hebben gehad en waar continue klachten over waren. Graag zouden wij een contract voor 2 jaar willen opstellen want wij zijn zeer tevreden over de service die jij bied en de kwaliteit die jij levert. " Mijn dag kon niet meer stuk, mijn eerste grote klant die gelijk zeer tevreden is, super!
Dit motiveerde mij en zorgde ervoor dat ik veel positiever, sterker en zelf verzekerder in mijn schoenen stond. Vanaf dit moment heb ik dan ook besloten om altijd net even dat stukje extra service te bieden en goed en duidelijk contact te onderhouden met mijn zakelijke relaties.
Ik zie het dan ook als een heel sterk punt dat mijn klanten 1 contactpersoon hebben en niet elke keer een ander of een nummertje zijn binnen een groot bedrijf.